Interview med Susse C. C. Persson om Tankefeltterapi

Tankefeltterapi er en behandlingsform som mange har hørt om. TV 2 har bl.a. testet metoden for at se, om der var hold i den. Du kan se indslaget her – Tankefeltterapi på TV2

På BetterWing er vi heldige også at have tankefeltterapeuter. En af dem er Susse C. C. Persson, der her bl.a. fortæller om hvad Tankefeltterapi er, hvorfor det er så effektivt, hvilke tilstande det især er godt imod og hvordan en typisk behandling foregår.

Susse C. C. Persson

Tankefeltterapeut Susse C. C. Persson

Hvad er din uddannelsesmæssige baggrund?
Jeg er oprindeligt kontoruddannet. Ud over mit daglige arbejde som Salgskoordinator, har jeg min praksis i det indre København, hvor jeg anvender Tankefeltterapi, men også hypnose. Jeg er certificeret Tankefeltterapeut og NGH certificeret Master Hypnoterapeut. Jeg har arbejdet med Tankefeltterapi i over 12 år og hypnose i mere end to år. Derudover er jeg certificeret Life Coach og også uddannet som Reiki Healer.

Hvorfor har du valgt at arbejde med Tankefeltterapi?
Jeg elsker mit arbejde med Tankefeltterapi. Jeg ved selv på egen krop, hvordan det føles at have haft angst, og hvor hæmmende det er for ens liv at have det. Læs resten

Interview med Vibeke Sandbæk om Farveterapi

BetterWing bringer her et interview med Vibeke Sandbæk fra Klinik V.I.B.E., der ud over at arbejde med zoneterapi og akupunktur også arbejder med farveterapi. Men hvad er farveterapi, hvordan virker farveterapi, hvad hjælper det imod og hvorfor har Vibeke valgt at arbejde med farveterapi? Bliv klogere her.

Vibeke Sandbæk

Vibeke Sandbæk arbejder bl.a. med farveterapi i sin klinik.

Hvad er din uddannelsesmæssige baggrund?
Jeg er indehaver af Klinik V.I.B.E. i Fredericia og arbejder som holistisk behandler med 2 platforme; en fysisk og en psyko-spirituel. Oprindelig er jeg uddannet sygeplejerske, men har også altid været tiltrukket af Østens visdom. Derfor er jeg sideløbende blevet uddannet zoneterapeut og akupunktør. I 2006 stoppede min sygeplejekarrierer for i stedet at blive selvstændig med egen klinik – Klinik V.I.B.E.

På det psyko-spirituelle område har jeg flere års erfaring med clairvoyance (som jeg senere fandt ud af var en fødselsgave), energiformidling og tarotkort. Senest er jeg blevet uddannet – spirituel farve coach. Læs resten

14 fødevarer mod inflammation

Inflammation er en del af kroppens immunforsvar, uden det kan vores krop ikke hele. Men når det er ude af kontrol, som f.eks. ved leddegigt, kan det skade kroppen. Det menes også at spille en rolle i fedme, hjertesygdomme og kræft.

Fødevarer med højt sukker og mættet fedt kan give inflammation. “Det forårsager overaktivitet i immunsystemet, hvilket kan føre til ledsmerter, træthed og skader på blodkarrene,” siger Scott Zashin, MD, klinisk professor ved University of Texas Southwestern Medical Center i Dallas.

Andre fødevarer kan bremse inflammation. Her er 14 fødevarer med antiinflammatorisk effekt, altså fødevarer som modvirker inflammation.

1) Fed fisk

Fed fisk, som laks, makrel, tun og sardiner, er høj i omega-3 fedtsyrer, som har vist sig at hjælpe med at reducere inflammation. For at få de fordele, har du brug for at spise fisk flere gange om ugen, og det skal koges på sunde måder. En undersøgelse fra University of Hawaii i 2009 viste at mænd, der spiste bagt eller kogt fisk (i modsætning til stegt, tørret eller saltede) reducerede deres risiko for hjertesygdomme med 23% i forhold til dem, der spiste mindst fisk.

2) Fuldkorn

Ved at bruge fuldkorn, i modsætning til raffineret hvidt brød, korn, ris og pasta kan det hjælpe med at holde skadelig betændelse i skak. Det skyldes, at fuldkorn har mere fiber, som har vist sig at reducere niveauet af C-reaktivt protein, en markør for inflammation i blodet, og fuldkorn har som regel mindre tilsat sukker.

Men en undersøgelse fra Harvard i 2013 viste, at ikke alle produkter mærket “fuldkorn” er langt sundere end raffinerede produkter. For at være sikker på at få fordelene ved fuldkorn, skal du kigge efter fødevarer med fuldkorn som den første ingrediens, og uden tilsat sukker. Læs resten

Naturlige midler mod forkølelse og influenza

Det er ikke underligt, at disse former for behandlinger er populære – vi har stadig ingen kur mod forkølelse eller influenza. Mens noget konventionel medicin kan forhindre influenza eller forkorte hvor længe det varer, kan andre lette symptomerne for en stund. Mange naturlige midler kan give dig kortsigtet hjælp lige så godt, og nogle kan hjælpe dig med at få det bedre. Herunder er samlet de mest lovende naturlige midler mod forkølelse og influenza.

Echinacea
Dette urtekosttilskud kan styrke dit immunforsvar og hjælpe med at bekæmpe infektioner. Men det er uklart, om det hjælper med at bekæmpe forkølelse. Det meste forskning tyder på, at echinacea ikke hjælper med at forhindre en forkølelse, men noget forskning viser, at det forkorter symptomerne med en dag eller to. Andre undersøgelser siger det ikke har nogen virkning. Hvis du vil prøve det, skal du tage det, når du begynder at føle dig dårlig og herefter fortsætte i 7 til 10 dage.

Zinc
Nogle undersøgelser viser, at zinc bidrager til at bekæmpe virus, såsom forkølelse. De viser, at mineralet stopper visse proteiner fra dannelse før virus kan bruge dem til at reproducere. Mens zink ikke menes at kunne forhindre forkølelse, kan det hjælpe med at forkorte længden og mindske sværhedsgraden, hvis du tager det indenfor 24 timer efter de første symptomer. FDA advarer, at man ikke må bruge zink nasale produkter til forkølelse – da nogle mennesker fortæller, at det medførte et permanent tab af lugtesans. Læs resten

Lær at håndtere stressen

Juleaften nærmer sig, og det gør stressen også mere end noget andet tid på året. Der skal købes gaver, pyntes op, holdes julefrokoster, laves julegodter, handles ind til julemaden, laves mad etc. og det hele skal være klart og kulminere 24 december.
Her er nogle ting du kan gøre for at håndtere stressen, så den ikke får overtaget.

Hvad kan jeg gøre for bedre at håndtere stress?

stress

Lær at håndtere stressen før den får overtaget

Generelt er stress relateret til både eksterne og interne faktorer. Eksterne faktorer omfatter dit fysiske miljø, dit job, relationer med andre, dit hjem, og alle de situationer, udfordringer, problemer og forventninger du bliver konfronteret med på daglig basis. Interne faktorer bestemmer din krops evne til at reagere på, og beskæftige sig med de eksterne stress-fremkaldende faktorer. Interne faktorer, som påvirker din evne til at håndtere stress inkluderer din ernæringstilstand, generelle sundhed og motionsniveau, følelsesmæssige trivsel, din evne til at styre stress gennem afspændingsteknikker eller andre strategier, samt mængden af ​​søvn og hvile du får.

Håndtering af stress kan derfor indebære at lære tips til at ændre de eksterne faktorer, som konfronterer dig, eller de interne faktorer, der styrker din evne til at håndtere, hvad der kommer. Læs resten

Mindsk smerten: 6 behandlinger, der kan lindre fibromyalgi

Tender points fibromyalgi

Tenderpoints ved fibromyalgi

Fibromyalgi er en tilstand karakteriseret ved smerter i bevægeapparatet.
En læge kan fastslå diagnosen, hvis du har haft udbredte smerter i mindst tre måneder, hvilket betyder smerter i begge sider af kroppen samt smerter både under og over livet/taljen.
Ved 11 eller flere ud af 18 punkter (tenderpoints) skal du ved fingertryk føle ømhed og smerte.
Smertelindring er nøglen til dem, der lider af det. Patienterne bliver ofte frustredrede, når en bestemt behandling ikke hjælper. Heldigvis er der mange muligheder for at lindre smerterne, og hjælpe folk med fibromyalgi til at få en bedre livskvalitet.
Læs resten